Bergama Veteriner Kliniğimizde kedi-köpek ve egzotik hayvanların Bakanlıktan onaylı güvenli paraziter ilaçlarla iç, dış parazit tedavileri en uygun fiyat ve en uygun zamanlama periyotlarında yapılmaktadır.
Kediler ve köpekler için bir çok iç ve diş parazit türleri bulunmaktadır. Bu parazitlerin her iki tür için de meydana gelen paraziter hastalıkları bulunmaktadır. İç ve diş parazitlerin bir çoğu kedi ve köpeklerden insanlara geçebilen zoonoz hastalıkları taşırlar. Kedi, köpeklerimiz ve siz dahil tüm hayvan sever ailenizin parazit hastalıkları yönünden korunaklı olmak için iç parazit uygulamaları yapılmalıdır. Sentetik Tablet, şurup, enjeksiyon (enjektabıl) ve ense (sırta) damlası gibi farklı uygulama türleri bulunmaktadır. Yavru bir kedi ve köpek için 1 aylık iken iç ve dış parazit uygulaması başlamalıdır. Bu ilk yapılan uygulamayı takip eden her 2-3 ayda bir tekrarlanmalıdır. İç ve dış parazit uygulamaları bir aşılama programına dahil değildir. İç ve dış parazit uygulamalarında parazite karşı bağışıklık oluşmaz. Her 2-3 ayda bir parazit uygulama tekrarlanması gerekmektedir. Bergama’da ki kliniğimizde 7/24 Hizmet vermekteyiz. Çevre ilçeler olan Soma ,Dikili ,Kınık ilçelerinden de Hasta kabul ediyoruz.

İç ve dış parazitlerin yaşam alanlarımızda beslediğimiz evcil hayvanlarımıza (kedi ve köpek bilhassa) aşağıdaki bir çok yol ile bulaşabilirler:
-Kedi ve köpeğimiz dışarı çıkmaları ve diğer hayvanlar ile aynı ortamı paylaşmaları sebebi ile
-Kedi ve köpeğimiz Eve giren sinek, böcek, haşere gibi canlıları yemeleri sebebi ile
-Kedi ve köpeğimiz balkon, teras, bahçe gibi alanlara gelen serce, güvercin gibi kuşların dışkılarıyla temas etmeleri sebebi ile (kontaminasyon)
-Kedi ve köpeğimiz biz insanlar dışarıda gezerken giydiğimiz ayakkabılarımız çizmelerimiz ile kedi köpek dışkı ve kusmuklarına basmamız sebebi ve evdeki evcil hayvanlarımız ayakkabılarımız ile yaşadığı temas sonucu,
-Biz insanların sokak hayvanlarını sevmemiz ve kucaklamamız sebebi ile bu parazitleri giysilerimiz aracılığıyla evcil hayvanlarımıza bulaştırıyoruz.
-İç ve dış parazit uygulamaları düzenli bir şekilde yapılmayan evcil hayvanlarımız dış parazitlerin bedenlerinde taşınan parazit larvaları sebebi ile
-Kedi ve köpeğimiz çiğ hayvansal gıda tüketimi sonucunda

Kedi ve köpeklerimizde iç ve dış parazit uygulamalarını düzenli olmaması sebebi ile mide-bağırsaklar (gastro intestinal sistem) başta olmak üzere, kalp, karaciğer, akciğer gibi organlarına bulaşabilir. Bu bulaşma netiçesinde çok ciddi sayıda parazit oluşması sonucunda başta kusma, ishal gibi bazı belirtiler ile anlayabiliriz. Eğer az sayıda oluşan parazit enfestasyonlarını maalesef evde anlayabileceğimiz farkına varabileceğimiz bir belirti bulunmamaktadır. Bundan dolayı her 2-3 ayda bir iç ve dış parazit uygulamaları yapılmalıdır.

Kedi ve köpeklerde sık görülen iç parazit türleri
İç Parazitler : Kalp akçiğer kurtları, kancalı kurtlar, halkalı kurtlar, yassı kurtlar; vücudun iç yapısında  yaşarlar ve temelde hayvanın kan dolaşımından beslenirler. Beslenme eksiklikleri, zehirlenmeler, anemiler  fizyolojik bozukluğa ve hastalığa yol açarlar.

Dış parazitler : Sokucu sinekler, pire, bit, kene, uyuz etkenleri gibi parazitler vücudun dış deri ve tüylerde  yaşarlar. Hayvanın kanı, derisi ve kılları ile beslenirler. Kaşıntı, alerji, anemi gibi pek çok rahatsızlığa neden olurlar.

Ayrıca;

ECHİNOKOK KİSTİ